יוגה בהוד השרון

יוגה אינטגרטיבית

שיעורי יוגה המתאימים לכל אחד ובכל הרמות. אינטגרציה של שיטות יוגה שונות, בהתאמה לצורך של המתרגלים וליכולתם. שיעורים בקבוצות קטנות.

מעגל שמיים שחק

יוגה הוליסטית

שיעורי יוגה אישיים, חיבור בין גוף נפש. חקירת דפוסים וחסמים מנטאליים וגופניים, ויציאה למרחבים חדשים של חופש בגוף ובתודעה. שיעור המשלב שיח ותרגול אישי.

טריקונסנה

סדנאות יוגהיו

סדנאות תרגול יוגה ומדיטציה. סדנאות העמקה המשלבות תרגולים ייחודיים מתוך המסורת הקבלית.

יוגה 1 על 1

יוגה 1 על 1

שיעורי יוגה פרטיים

מפגשי למידה ומדיטציה

ימי שלישי ערב אחת לשבועיים, לימוד, תרגול רך כהכנה למדיטציה ותרגול מדיטציה. לפרטים נוספים לחץ כאן

יוגה אינטגרטיבית עם גילת סגל

המלצות

גילת מדוייקת ומדייקת, בזכות זאת הצלחתי להבין טעויות בתנועה. בדרכה, היא מצליחה להביא אותי לכדי הבנה של תמצית, מהות האסנה ונכונות התנועה. גילת בונה שיעורים על פני רצף שגדולתו בשינויים המורגשים לכל אורכו של התהליך. היא נעימה, מכילה וקשובה. גילת מורה מצויינת, ואני ממליצה עליה בחום!
מיכל מרטן
הוד השרון
הגעתי לתרגל יוגה אצל גילת בגלל שילוב של כאב כרוני ורצון לתרגל ספורט מנטאלי. התרגול עם גילת מאוד משפיע לטובה ברמה הפיזי וברמה המנטאלית, מהפגת כאבים כרוניים ועד תובנות במישור האישי. גילת משלבת באופן מושלם בין תרגול רך לתרגול מאתגר. מגוונת ועושה אדפטציה למתרגלות. היא נעימה, קשובה מקצועית, מרגיעה ומאתגרת. מתייחסת אישית לכל מתרגלת מעודדת ומשפרת, ומצד שני מאפשרת לכל מתרגלת זמן עם התובנות שלה וההתמודדות שלה. אני שמחה מאוד שהגעתי אליה. היא חשפה בפניי עד כמה יוגה זה הרבה מעבר לספורט. מאתגר מנטאלית, אינטיליגנטי, מדויק, מרפא ורק טוב.
ענבל לוי
הוד השרון
הסיבה שהתחלתי לתרגל יוגה אצל גילת היא כאבי גב. ההשפעה הראשונית היא מודעות ליציבה וגמישות. מעבר לכך, יש הקלה משמעותית בכאבי הגב. גילת נעימה וברורה. סגנונה מותאם ביותר לכל מתרגלת וליכולתה, מתוך התייחסות אישית לכל מתרגלת. ממליצה לכל מי שמעוניין לתרגל יוגה באופן עדין ומדויק, אך גם מאתגר כשצריך, ולהוסיף דעת בתחום המודעות.
רויטל דרור
הוד השרון

שאלות נפוצות:

כשרוצים להתחיל לתרגל יוגה, טבעי שעולות שאלות. להלן שאלות נפוצות ששאלו אותי מתרגלים מתחילים:

אני בתקופה לחוצה בחיי, האם יוגה יכולה לעזור? 

וודאי. תרגול נכון וטוב מרגיע את מערכת העצבים, ומעניק תחושה של התחדשות בגוף ובתודעה. 
כיום מחקרים מוכיחים שיוגה מסייעת להפחתת מתחים, מפחיתה לחץ דם ומסייעת לשינה איכותית.
ישנם גורמים רבים למתח, לעיתים הגורם הוא חיצוני, לעיתים פנימי. לעיתים זהו לחץ מצטבר שנובע מסגנון החיים ואורח החיים.  במהלך תרגול היוגה, אנו נפתחים להבנה מעמיקה יותר של עצמנו. המודעות לגוף גדלה, כמו גם מודעות להרגלים, ולאורך ההתנהלות שלנו בחיים. שיעורי היוגה נותנים כלים שעוזרים להתמודד טוב יותר עם מצבים של מתח. הגוף מחזיר לעצמו את האנרגיה שאיבד ממתח ומנשימה לא נכונה. הגוף ניזכר מחדש כיצד לנשום נכון, כיצד לסנכרן בין תנועה בגוף ובחיים לבין הנשימה. 
המודעות לנשימה במהלך תרגול התנוחות מגבירה את הריכוז ואת היכולת להיות נינוחים ברגע. 

האם שיעור היוגה מתאים גם לאנשים בלי גמישות בכלל?

אכן כן. גמישות ניתן לפתח בכל שלב בחיים. היוגה בונה גמישות, וכמובן תורמת לשיפור איכות החיים.  פיתוח הגמישות הוא תהליך אינדיבידואלי.  הוא מזמין אותנו להיות קשובים לגוף. מצד אחד, להאמין בדרך ולהתמיד בתרגול, ומצד שני, לא להעמיס או להכאיב לגוף מתוך רצון "להגיע אל היעד". הדרך המתונה היא שמובילה אל הגמישות.  אנו לומדים מתי לעצור ולהרפות, ומתי לפעול עם מוטיבציה ואמונה להשגת היעד. לכל אדם המינון וקצב ההתקדמות האישי לו. 

איך אדע שאני מתרגלת נכון מבלי להסב לעצמי נזק?

אופי התרגול של היוגה הוא רך, מדויק, בטוח וקשוב. 
לעיתים יש מגבלות פיזיות או חששות שהמתרגלים באים איתם אל השיעור. במקרה כזה, רצוי וחשוב לידע את המורה לפני תחילת השיעור.  ניתן להתאים את התרגול למצב וליכולת של המתרגלים. במהלך התרגול שמים דגש על הקשבה לגוף. אנו לומדים לא ללכת נגד הגוף, אלא להיטיב עימו. אנו לומדים מתי לעצור כשצריך, ומתי להמשיך. ההתבוננות היא חלק בלתי נפרד מתרגול יוגה. תרגול בטוח הוא שילוב של הבנת התנוחה, דיוק, והקשבה לגוף.  בתוך הנינוחות אנו מזהים מתי אי הנוחות הוא איתות לעצירה, ומתי אי הנוחות הוא סימן טוב למתיחת גבולות.  

אני יכול לתרגל רק פעם אחת בשבוע.  זה מספיק?

תמיד עדיף לתרגל יותר, אבל בהשוואה לחוסר תרגול בכלל, פעם בשבוע זה נהדר. מתרגלים שמעוניינים לתרגל גם בבית, יוכלו במפגש איתי לקבל הנחיות ורצף תרגול אישי המתאים להם לתרגול יוגה בבית. 

אני בת 50. האם אפשר להתחיל לתרגל יוגה בכל גיל?  

אין גיל מבוגר מדי, או מאוחר מדי ליוגה. השיעורים מועברים מתוך התאמת התרגילים ליכולת של המתרגלת, מתוך הקשבה לקצב שלה, ולטווח התנועה של הגוף שלה.  בעזרת תרגול מתאים הדרגתי ועיקבי משתפר טווח התנועה, ושרירי הגוף מתחזקים. 

היכן מתקיימים השיעורים?

בסטודיו ספרה הוד השרון, באווירה נעימה ואינטימית.  אין צורך בידע מוקדם, מוזמנים ליצור קשר ולהגיע לשיעור ניסיון בתרגול יוגה בהוד השרון.

 יש הרבה זרמים של יוגה. איך אדע אם השיעורים שלך מתאימים לי?

זה קל. פשוט להגיע לשיעור התנסות, יום חמישי בבוקר או יום ראשון בערב, בהוד השרון.  להתנסות, ורק אחר כך להחליט.

האם יוגה זה רק תרגול פיזי?

היוגה משפיעה על כל הגופים. הגוף הפיזי, האנרגטי, ההכרתי-מחשבתי, הגוף הריגשי, והגוף הרוחני. ברמה הפיזית, תירגול היוגה תורם לחיזוק הגוף, חיזוק המערכת החיסונית, בניית גמישות, השתרשות, והתארכות.  ברמה המנטאלית התרגול מחדד את יכולת הריכוז. הוא מהווה כלי מוכח להפגת מתחים, הגברת תחושת מרכז, שקט ושלווה פנימית.

כמה אנשים יש בקבוצה?

הקבוצות באווירה אינטימית ונעימה, עם מתן תשומת לב אישית לכל מתרגל.  עד 5 אנשים בקבוצה.

הסבר על סוגי יוגה שונים:

ויני יוגה (או ויניאסה)

שיטת יוגה רכה ונינוחה, המתאימה לכל אדם בכל רמה וגיל. העיקרון המנחה בשיטה הוא התאמת התרגול לצרכיי המתרגל.  השיטה שמה דגש על תרגול זורם ונינוח,  מתוך תשומת לב לנשימה.  התרגול מבוצע בחזרות על רצף תנועות המשתנה משיעור לשיעור. לנשימה תפקיד חשוב באימון. היא מביאה חיוניות לכל המערכות בגוף, ומובילה אותנו לחיבור עמוק עם העצמי. 

איינגר

תרגול יוגה השם דגש על דיוק והבנת התנוחה. זהו תרגול מדוייק עם שהייה בתנוחה. יש שילוב של עזרים בתרגול, כגון: חבלים, כריות, וקוביות.  שילוב העזרים מאפשר לאדם בכל רמה לתרגל יוגה, להגיע לתנוחה הרצויה של הגוף ולשהות במצב. שיטת איינגר שמה דגש על יציבות, נינוחות, חיבור ואחדות.

יוגה נשית

שיטת יוגה מתוך התייחסות לגוף האישה, והתאמת התרגול לטבע המחזורי הנשי . תרגול מתוך הקשבה ותשומת לב לצרכיים הגופניים של האישה, ולשינויים הפיזיים בגופה המתרחשים במהלך החיים. זהו תרגול מתוך מתן תשומת לב לרצפת האגן ולמערכת השרירים המייצבת.

אשטנגה

סדרות קבועות וידועות של תנוחות יוגה, בתרגול אינטנסיבי ודינאמי. זוהי שיטה הדורשות יכולות גוף גבוהות יחסית מבחינת חוזק הגוף ומאמץ לאורך זמן.  התרגול האינטנסיבי והדינאמי מעלה את החום הפנימי ותורם לטיהור הגוף וניקויו מפסולת ורעלים.

ויג'נאנה

תרגול מתוך שילוב של מדיטציה, תרגילי נשימה, תנוחות יוגה, לימוד טקסטים ומודעות נינוחה. 
פירוש המילה ויג'נאנה הוא חוכמה, הבנה, אבחנה, ידיעה. ויג'נאנה מעודדת את המתרגל לחקור, ללמוד, ליישם ולשלב את שבעת העקרונות המנחים באימון: תודעה שקטה, חיבור, הרפיית מאמץ, השתרשות, התארכות, נשימה וכוונה.

שיעורי היוגה שלנו

השיעורים מתקיימים בגישה אינטגרטיבית. התרגול מדויק קשוב ונינוח בשילוב נשימה.  מעבר לכך, השיעור משלב דיוקים מהאיינגר, הדגשים מיוגה נשית, ויני יוגה והתבוננות עצמית להשגת הבנה וידיעה. תושבי הוד השרון והסביבה מוזמנים לשיעור התנסות.